Nieuwe frisse stijl voor Bambinex

Bambinex by Cazitex

DOEL
Rebranding

OPDRACHT
Branding,
creative direction,
packaging

JAAR
’16-’19

bambinex-sketch-design

Potentieel in de pampers

Bambinex is fabrikant van herbruikbare luiers. Met werkelijk talloze verschillende dessins één van de meest modieuze, trouwens. De marketingaanpak bleek echter wel een boost te kunnen gebruiken. Maquina ging met dit merk aan de slag en hielp het de luiers ontgroeien.

 

Strategie

Samen met de klant werden de pijnpunten van de huidige marketingaanpak blootgelegd, om die zo direct en onderbouwd te kunnen aanpakken. De eerder besproken strategie leidde tot een volledige herwerking van de bestaande website & communicatietools.

 

Beeldvorming

Een belangrijk, zo niet hét belangrijkste, punt bij het in de markt zetten van babyspulletjes is de beeldvorming. Mooie, sfeervolle foto’s en video’s van hoge kwaliteit zorgen voor een prachtige weergave van de merkbeleving. In alle foto’s werd daarom ook het gezin centraal gezet.

Brandbook

Er wordt bij Bambinex stevig op het productdesign gefocust. En maar goed ook. Maquina geeft daar met een volledige brand stylguide ook een grafisch vervolg aan. Door een duidelijke stijlgids blijft de identiteit en de waarden van Bambinex als merk beter beschermt.

Een productwebsite die doet dromen

Naast de beeldvorming werd ook de website stevig onder handen genomen. De sfeer van de fotografie werd in een speels webdesign doorgetrokken, waarin ook de illustraties uit de dessins werden teruggebracht. Een handige store locator helpt je als bezoeker onmiddelijk de winkel vinden die je zoekt.

Back

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Share
Om de werking van deze site zo optimaal mogelijk te houden, maken wij gebruik van enkele cookies. Je leest er alles over in onze privacy policy.