Totale branding van een prestigieus kantoorproject

DOEL
Branding

OPDRACHT
full corporate identity,
webdesign,
indoor signage,
outdoor signage

JAAR
2020-2021

 

d’Office, kantoor met 360° uitzicht, aan de rand van Gent

d’Office is een nagelnieuw kantoorproject opgetrokken in The Loop: de zone rond Flanders Expo die u ongetwijfeld al met de wagen hebt doorkruist.

d’Office is een nieuw landmark voor ondernemers, bedrijven, event organizers en bij uitbreiding iedereen die op zoek is naar een unieke, inspirerende locatie om zijn of haar ideeën uit te werken.

 

De start van een mooie samenwerking

MAQUINA stond mee aan de wieg, samen met onze klant en bouwheer Warfid en de projectontwikkelaar ION, om dit prestigieuze project op de kaart te zetten en een stevige corporate branding mee te geven. Na enkele brainstorms en tientallen namen die de revue passeerden kwamen we op de naam d’Office. Een klinkende naam is namelijk de eerste stap in het hele brandingproces. Vervolgens gingen de ontwerpers aan de slag om verschillende grafische lijnen aan de klant te kunnen voorleggen. Dit ging van een klassiekere insteek tot hipstergrafiek en enkele gradaties er tussenin.

 

Uiteindelijk viel de keuze op een elegante schreefloze letter met als duidelijk herkenbaar element de O. Hierin is het weglatingsteken uit de O gehaald en er niet gewoon naast gezet. Dit zorgde voor een grafisch element dat ook op zichzelf kan worden gebruikt. Zelfs al staat bijvoorbeeld enkel de bovenste helft van de O ergens op, het is nog steeds herkenbaar. De ‘O apostrof’ wordt ook stylistisch gebruikt in bijvoorbeeld de signalisatie of in de vergaderzalen. (In een volgende case study lees je meer over deze strakke signalisatie.)

corporate branding d'Office

De kleuren zijn een donkergrijsstijlvoller en ‘meer kleur’ dan zwart en een stevig groen. Groen wegens de groene visie op kantoorbeheer van de bouwheer. Via verschillende innovatieve ingrepen wordt van d’Office een duurzaam gebouw gemaakt met een laag energieverbruik. Meer over deze ingrepen vind je terug op www.doffice.gent . Aan de primaire kleuren zijn er nog verschillende secundaire kleuren gekoppeld. Alle kleuren en de speelse, doch serieuze, huisstijlelementen geeft het corporate geheel een dynamische feel. Deze dynamiek komt terug in alle uitwerkingen: de 3D beelden, de fotografie (beeldidentiteit), in print & online, op de werkvloer, in gadgets en ga zo maar door.

branding-kleuren-d-office

corporate branding d'Office

Belangrijk bij zo’n grafische rode draad is dat het de visie van het merk uitstraalt. Dat het herkenbaar is. En dat het gemakkelijk te combineren of te repliceren valt op verschillende tools & dragers.

Peter Remans — Creative Director

Van werf naar huisstijldocumenten tot interieuraankleding

Het startte al op de werf, bij de constructie van het mooie gebouw. Hier zorgden we dat er duidelijke infobaches aan de herashekkens hingen. Dit was meteen de eerste visuele voorstelling van het merk d’Office. Mooie 3D beelden in combinatie met de slogan, de frisse huisstijl en een duidelijk webadres.

corporate branding d'Office

Onmiddellijk daarna — of terzelfdertijd liever — kwam de tweede communicatielijn op, de online aanwezigheid. Op de website komt de strakke speelsheid naar voor door niet alles droog onder elkaar te zetten maar door te variëren in uitlijningen en de toepassing van enerzijds de ‘O apostrof’ en anderzijds patronen. Naast deze grafische identiteit zijn natuurlijk een vlotte navigatie en de CTA’s belangrijk. Een duidelijke CTA om de salesbrochure aan te vragen bijvoorbeeld.

We creëerden dus een stijlvolle vierkante brochure afgewerkt met regenboogfolie. Het mag wat luxe uitstralen, toch? Duidelijk, salesgericht, niet te veel leestekst maar genoeg om een stevig idee te geven van het mooie kantoorproject. Deze werd gedrukt op een mooi ongestreken papier in quadrikleuren met pantone. Een pareltje.

brochure d'Office

sfeer bij d'office

Een corporate identity stopt natuurlijk niet bij de brochure.

Visitekaartjes, briefhoofden, enveloppen, facturatiepapier, notablocks, post-it’s, koffietassen, signage… en ga zo maar door. Te veel om op te noemen. 🙂 Allen zorgen ze voor een consequente zichtbaarheid van de branding. Hierdoor vergroten we de herkenbaarheid en duurzaamheid van dit ‘merk voor en vanuit ondernemers’.

Signage en belettering in het gebouw kan en zal ook niet ontbreken natuurlijk. We zorgden voor een mooi, strak consequent geheel doorheen het gebouw.
Maar hierover meer in een volgende case (Jouw geduld wordt zeker beloond, wat later).

corporate branding d'Office

corporate branding d'Office

corporate branding d'Office

corporate branding d'Office

Ben je een bouwpromotor of projectontwikkelaar?

Heb je ook herkenbare branding nodig voor een kantoorgebouw, een appartementencomplex of residenties?

Nood aan een merkidentiteit voor een nieuwe site?

 

Contacteer ons!

Advertentie de Tijd d'Office

corporate branding d'Office

corporate branding d'Office

Back

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Share
Om de werking van deze site zo optimaal mogelijk te houden, maken wij gebruik van enkele cookies. Je leest er alles over in onze privacy policy.
Holler Box